Uphaus, P. O., Ehlers, A., & Rau, H. (2019). Location-Based Services in tourism: An
empirical analysis of usage behavior.
European Journal of Tourism Research, 23, 6-27.
Uphaus, P. O., Neuper, O., Beringer, B., Hoffmann, L., Langenmair, S., Ehlers, A., & Rau, H.
(2019). Barriers seen by potential local Providers of Applications using Location-Based Services.
In G. Gartner, H. Huang (Hrsg.),
LBS 2019: Adjunct Proceedings of the 15th International Conference on Location-Based
Services (S. 251-258). Wien: Research Group Cartography.
Krusch, A.-L- C., Uphaus, P. O., & Rau, H. (2020). Only Location: A Systematic Literature
Review on Context Marketing. In
2020 IEEE International Symposium on Technology and Society (ISTAS) (S. 204-209).
Piscataway, NJ: IEEE.
Uphaus, P. O., Beringer, B., Siemens, K., Ehlers, A., & Rau, H. (2020). Location-Based
Services – the Market: Success Factors and Emerging Trends from an Exploratory Approach.
Journal of Locaton Based Services, 15(1), 1-26.
Beringer, B., Uphaus, P. O., & Rau, H. (2021). Usable Privacy in Location-Based Services:
The Need for a Regulatory Framework. In
Computational Science and Its Applications – ICCSA 2021 (S. 571-579). Cham: Springer.
Uphaus, P. O., Nowak, N., & Rau, H. (2021). Location-Based Services als medienökonomische
Erfolgsfaktoren für partizipative Nutzererfahrungen in regionalen Nachrichtenmedien.
MedienWirtschaft, 18(4), 18-29.
Neuper, O., Uphaus, P. O., Beringer, B., Hoffmann, L., Langenmair, S., & Göbbel, R. (2022).
Vertrauen von Schüler:innen in Politiker:innen: Eine vergleichende Analyse von Einflussfaktoren auf
das Politikervertrauen in unterschiedlichen Schulformen. In D. Daszko, S.-M. Nienhaus, H. S. Vogel,
& V. Varnken (Hrsg.),
Deliberation, politischer Wettbewerb und politische Berichterstattung: Aktuelle Phänomene und
Perspektiven politischer Kommunikation (S. 157-181). Düren: Shaker Verlag.
Uphaus, P. O., Nowak, N., Rau, H., & Beringer, B. (2022). Standort als medienökonomische
Schlüsselkomponente für erfolgreiche, partizipative Medienkommunikation. In H. Gundlach (Hrsg.),
Internet-Intermediäre und virtuelle Plattformen medienökonomisch betrachtet (S. 1-17).
Hamburg: Deutsche Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft e.V.